Tien tellen in de rimboe

4 Favoriet

Wie kan de meeste spelers vinden voor de tijd op is?! En dat terwijl je vastzit aan de buutplek!

Lees verder
Uitleg:

Één persoon is de teller, de andere deelnemers de lopers. De teller staat bij de buutplek en begint met tellen: "Tien tellen in de Rimboe, 10, 9, 8, 7,6,5,4,3,2,1,0!" De lopers tikken de teller aan en zeggen hun naam, daarna rennen ze weg en verstoppen zich. Bij nul mag de teller kijken/zoeken, maar hij moet de buutplek blijven aanraken. Alleen vanaf deze plek mag hij, als hij iemand ziet de naam zeggen en de locatie. De loper is dan af en komt bij de teller staan. Nu kan de teller verder kijken want de loper mag tussen hem en de buut gaan staan als een verlengstuk (buutplek blijven aanraken). Als de teller niemand meer ziet, begint hij opnieuw met tellen: "Negen tellen in de Rimboe: 9,8,7 enz." De lopers rennen terug, tikken de teller weer aan en roepen wederom hun eigen naam. Dit proces herhaalt zich waardoor de ketting steeds langer wordt en de lopers minder tijd hebben om te rennen. De eerste die gevonden wordt is de volgende teller.

Variaties:
  • Wanneer de spelers juist graag de teller willen zijn kun je ook degene die als laatste wordt gevonden de teller laten zijn.
  • Ook hilarisch om binnen te spelen, dan wordt het wel lekker druk en over de banken duiken. Gaaf toch!
Benodigdheden:

Geen

Spelgegevens:

Maximum spelers 30
Leeftijd: 6 - 14 jaar
Speltype: Ren-/Tikspel, Samenwerkingsspel, Zoek- en verstopspel
Omgeving: Straat/Plein, Binnen
Tijdsduur: 10 - 30 minuten
Intensiteit: Beetje bewegen
Ingestuurd door: testtt